Tarina

Olen vakuutusedustaja Lähitapiola Keski-Suomen alueyhtiöstä. 

Kuinka päädyin vakuutuksien maailmaan? Mennään ajassa hieman taaksepäin ja omakohtaiseen kokemukseen. Vakuutusasiakkaana itse
perehdyin ensimmäisen kerran kunnolla vakuutuksiin  ja niiden
tarpeellisuuteen vuonna 2014. 

Kaverin kanssa sulkapalloa pelatessa
liukastuin. Vasemman jalan polveni muljahti niin, että minulta repesi polven
nivelkierukka. Soitin vakuutusyhtiööni ja varasin heidän kautta ajan yksityisen
lääkäriaseman ortopedille. Pääsin saman viikon aikana magneettikuvaan, josta
selvisi, että polven nivelkierukka oli revennyt ja se pitäisi leikata. Puolitoista
viikkoa kuvien oton jälkeen makasin leikkauspöydällä. Ortopedi parsi riekaleina
olevan nivelkierukkani takaisin kokoon. Leikkauksen jälkeen kuntoutin jalkani
fysioterapeutin kanssa jälleen huippukuntoon.

Nämä kaikki edellä mainitut hoitotoimenpiteet
korvattiin silloisesta tapaturmavakuutuksestani ilman omavastuuta. Tämä
kyseinen vahinko mikä minulle sattui, näytti konkreettisesti, kuinka
tarpeellisia vakuutukset voivat olla. Lähemmäs 10 000 € lasku kaikista
hoitotoimenpiteistä olisi ollut liikaa kerralla maksettavaksi. Ennen tätä
vuoden 2014 tapaturmaani koin, että vakuutukset ovat lähinnä turhaa menoa ja
eikä niistä todennäköisesti ole koskaan mitään konkreettista hyötyä.

Noin 4 vuotta sitten Lähitapiola Keski-Suomen myyntijohtaja kysyi kiinnostustani vakuutusedustajan tehtäviin. Minun ei tarvinnut kauaa miettiä vastausta. Tiesin, että pääsen tarjoamaan palveluita, joita arvostan sekä koen niistä olevan suurta hyötyä ihmisille.

Tavoitteenani on, että jokaisen asikastapaamisen ja vakuutustarjouksen jälkeen asiakkaalle olisi saatu tehtyä juuri hänelle sopiva vakuutusturva. Pyrin siihen, että asiointi kanssani olisi helppoa ja vaivatonta. Otan mielelläni palautetta vastaan ja haluan kehittää toimintaani paremmaksi joka päivä.